czwartek, 19 stycznia 2012

Buty z Polski czy z zagranicy? Wyniki sondy obuwniczej :)

sonda
soulbowl.pl

Hej :)
Pamiętacie pewnie, jak jakiś czas temu zachęcałam Was do wypełnienia krótkiej ankiety dotyczącej podejścia Polaków do obuwia krajowych i zagranicznych producentów. Dziś chciałabym przedstawić i skomentować krótko otrzymane wyniki. Muszę przyznać, że momentami mnie zaskoczyliście :) No, ale przejdźmy do konkretów ...


W ankiecie wzięły udział 122 osoby. Uznałam, że jest to ilość na tyle wystarczająca, by móc nakreślić panujące obecnie trendy obuwnicze. 
Nie zaskoczyła mnie odpowiedź na pytanie o to, czy w Waszej garderobie jest więcej obuwia zagranicznych firm, czy jednak butów produkcji polskiej. Ponad 60% z Was preferuje jednak zachodnie marki. Uważam mimo wszystko, że polskie firmy i tak mają wśród nas wielu zwolenników.
Nie ukrywam, że moim faworytem w przypadku pytania dotyczącego popularności firm produkujących obuwie była marka NIKE. Jednym głosem jednak zwyciężył ADIDAS. Bardzo wysoko uplasowała się firma LASOCKI, którą znajomość potwierdziło 107 ze 122 badanych. Myślałam, że bardziej popularna jest Lesta czy Nagaba, ale jej znajomość wśród ankietowanych wyniosła zaledwie kilka procent. Znowu króluje Zachód :)
Ankietowani, co mnie bardzo zaskoczyło, najliczniej w swojej garderobie posiadali buty firmy LASOCKI. Znowu obstawiałam Nike i w sumie niewiele się pomyliłam. Co ciekawe, ponad 20% badanych uznało, że ma buty zupełnie innej firmy, niż wymienione w ankiecie. Podejrzewam, że jest to obuwie z sieciówek, np. CCC czy DEICHMANNA lub też ALDO (tak reklamowane przez Katarzynę Tusk), itp.
Cieszyć powinien wynik uzyskany w pytaniu numer 6, w którym mieliście powiedzieć, czy mając do wyboru dwa te same produkty, ale jeden krajowy,a drugi znanej zagranicznej marki, na który byście postawili. Ponad połowa badanych uznała, że wsparłaby polską produkcję i chwała Wam za to :):):)
Połowa z ankietowanych uznała również, że polskie firmy śmiało mogą konkurować ze znanymi, zagranicznymi. Moim zdaniem, jak najbardziej tak jest i w wielu przypadkach nasze marki wypadają o wiele lepiej, pod kątem jakości.
Zaskoczyły mnie nieco odpowiedzi, których udzieliliście na pytanie numer 8. Szczerze przyznam, że na drugiem miejscu spodziewałam się odpowiedzi "marka". Okazało się jednak, że w trakcie zakupu obuwia kierujecie się przede wszystkim jego ceną i komfortem użytkowania. Moim zdaniem, to bardzo mądre podejście :)
No i na koniec informacja o samych ankietowanych. W ankiecie wzięło udział tylko 4 mężczyzn, ale to chyba nie dziwi, gdyż mężczyźni nie kochają butów tak, jak my, kobiety:) Największy udział w badaniu miały osoby w wieku 21-30 lat (niewiele ponad 60%), co może świadczyć o niektórych odpowiedziach (np. dotyczących znajomości marek obuwniczych).

I co myślicie o tych wynikach? Dały Wam do myślenia? Są zgodne z Waszymi poglądami? A może macie ochotę dodać coś jeszcze od siebie? Zapraszam do komentowania :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Proszę o pisanie przemyślanych komentarzy

Podobne wpisy