piątek, 8 czerwca 2012

Sezon biegowy trwa, a jak Wasze buty do biegania?

bieganie.com.pl

Hej, hej :)
Dla mnie sezon biegowy trwa od kwietnia 2011 roku po dziś dzień, ale dla niektórych być może właśnie się rozpoczął. W związku z tym dziś krótki przegląd butów do biegania. Niektórzy Czytelnicy mojego bloga z pewnością pamiętają, że obecnie biegam w butach Puma Osuran, a wcześniej przetestowałam markę Kalenji, dostępną przede wszystkim w Decathlonie. Cóż na podstawie swojego doświadczenia mogę zatem  zasugerować osobom rozpoczynającym bieganie?


Wiadomo, że początkowo człowiek planuje sobie, iż zacznie biegać, będzie biegał codziennie, po kilkanaście kilometrów ... a gdy przychodzi co do czego, to rzeczywistość staje się o wiele bardziej brutalna. Czasu zaczyna brakować, a chęci tym bardziej maleją z każdym dniem. Zaczyna coś strzykać w kolanie, nogi bolą od ruszania się i takie tam jeszcze inne nazwijmy to "wymówki". Dlatego też zupełnym amatorom, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z bieganiem nie radzę inwestować w nie wiem, jak drogie i wypasione obuwie, gdyż może się okazać, że wyrzuciliśmy pieniądze w błoto. Polecam zrobić tak, jak ja zrobiłam. Na początek uznałam, że zainwestuję w markę Kalenji. Buty z niższej półki, za 80 zł. Stwierdziłam, że jak uda mi się je "zajechać", to wtedy dopiero zainwestuję w lepsze, bo będzie to świadczyć o tym, że bieganie mi się spodobało i prędko raczej się nie znudzi. Buty wymagały wymiany po pierwszym roku  użytkowania. Zainwestowałam w Pumę, buty kupione okazyjnie za ok. 120 zł (przecena 50%)... czy wytrzymają dłużej niż Kalenji? To się okaże, ale jak na dziś dzień wiem, że mają o wiele lepszą podeszwę (lepsza amortyzacja, niższa ścieralność). 
Jeżeli jednak już podchodzimy o tego sportu bardziej profesjonalnie, to też musimy bardziej profesjonalnie podejść do wyboru obuwia. Co liczy się najbardziej? Przede wszystkim teren, po którym chcemy biegać, jak i dystanse, które zamierzamy pokonywać. But musi zostać dobrany idealnie, by nie narażać nogi na skręcenie czy nadwyrężenie. Jeżeli macie w okolicy jakiś porządny sklep sportowy, to najlepiej zapytać sprzedawcę o to, co będzie dla nas najlepsze. Zupełnie inaczej powiem biega się po trawie, po asfalcie, po lesie czy też po górach...
Poniżej kilka modeli butów do biegania, które możecie spotkać w sklepach sportowych. Najbardziej znaną w Polsce marką obuwniczą związaną z bieganiem jest Asics, ale Nike, Adidas, Reebok czy Puma również mają w swojej ofercie ciekawe buciki. Zapraszam do poniższej galerii :)







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Proszę o pisanie przemyślanych komentarzy

Podobne wpisy