czwartek, 17 października 2013

Pasta KIWI but zadziwi?

Hej!
Pastujecie swoje buty? Mam nadzieję, że tak :) Mnie w tym zadaniu często wyręczał mąż, którego dziadek był szewcem i wyrobił w nim nawyk dbania o buty. Ostatnio jednak sama się za to wzięłam. Dziś parę słów o tym, czego używam do pastowania obuwia i po co tak właściwie pastuje się buty. 
Aby móc prawidłowo wykonać pastowanie nasze obuwie musi spełniać 2 podstawowe warunki:
1) Musi być czyste (bez piachu, błota, przyklejonej trawy czy liści).
2) Musi być suche (jeśli umyliśmy obuwie przed pastowaniem, do dajmy mu przeschnąć).
Jeśli któryś z powyższych warunków nie zostanie spełniony, wówczas pasta może się nam źle nakładać i zbrylać oraz zostać źle wchłonięta. Ja do pastowania obuwia używam od dawien dawna pasty marki "KIWI". Pamiętam ją jeszcze z dzieciństwa :) Do tego mam jeszcze 2 szczotki - jedna do nakładania pasty (mała, okrągła) i druga do polerowania obuwia (duża i szeroka). Kiedyś do moich czerwonych, skórzanych butów (których już nie mam:) kupiłam pastę bezbarwną (w zasadzie bazując na nazwie z opakowania powinnam napisać "krem" a nie pasta). Też się sprawdzała, ale jest strasznie tłusta. Strzeżcie się przed kupowaniem past w płynie, czegoś podobnego, to tego, co widzicie na zdjęciu poniżej (firma Pappilon). To jest największe świństwo, jakie może być. Nie wiem, kiedy to kupiłam, ale dobre kilka lat temu, teraz znalazłam i wyrzuciłam. Nie wiem nawet, czy kiedykolwiek użyłam tego czegoś ...
Pastowanie to naprawdę bardzo prosta sprawa - nabieramy nieco pasty na szczotkę, rozprowadzamy ją równomiernie po bucie, chwilę odczekujemy i bierzemy się za polerkę (szybkie ruchy szczotką, bez dociskania jej do buta). No i gotowe! Pamiętajmy, by wszystko robić na przykład nad gazetą lub na jakiejś podkładce, ponieważ możemy zabrudzić dywan, panele czy kafelki. Pastowanie to czystych robót niestety nie należy :)
Pastowanie ma za zadanie przede wszystkim chronić skórę buta przed wilgocią i zabrudzeniami, dzięki niemu też but jest zadbany i elegancko się prezentuje. Ważne, byśmy dbali o obuwie zwłaszcza zimą, kiedy jest ono narażone na trudne warunki atmosferyczne - śnieg, mróz, sól i ogromną wilgoć. Buty zimą powinny być pastowane dość często, ale pamiętajmy by przed tym zabiegiem dobrze je umyć i wysuszyć!







A to moje botki po wypolerowaniu :)




Zapraszam wkrótce na kolejny post. Na razie mam na głowie egzaminy i mało czasu na przyjemności, ale pamiętam o Was :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Proszę o pisanie przemyślanych komentarzy

Podobne wpisy